امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۵

آینه پی وی سی چیست؟ کاربردها و ویژگی‌های

آینه پی وی سی چیست؟ کاربردها و ویژگی‌های آینه‌های پی وی سی

در سال‌های اخیر با افزایش و فراوان شدن ورق های از جنس پی وی سی (PVC) ، تولید و مصرف انواع محصولات دکوری و ساختمانی پی وی سی رو به افزایش گذاشته است. آینه پی وی سی امروزه به یکی از متداول‌ترین و پرطرفدار ترین قاب‌های آینه‌ی مورد استفاده در منازل تبدیل شده اند.

 

 

 

"<yoastmark

 

آینه های ساخته شده از ورق PVC در انواع و طرح‌های بی شماری تولید و عرضه و می‌شوند. در ابتدا از این گونه آینه‌ها به دلیل ضد آب بودن PVC و سازگاری کامل این جنس با رطوبت و آب، در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شد. اما زیبایی و فراوانی طرح و نقش اینه پی وی سی سبب شده تا استفاده‌ی از این محصولات در دکوراسیون داخلی منازل و در محیط اتاق‌ها نیز مورد استقبال قرار گیرد.

 

"<yoastmark

 

آینه پی وی سی چیست؟

پی وی سی یا پلی وینیل کلرید (Poly vinyl chloride) در واقع نوعی پلاستیک بسیار پرکاربرد است که به دو صورت سخت و انعطاف پذیر ساخته می‌شود. این ترکیب پلیمری در قرن ۱۹ دهم به صورت اتفاقی طی فرایندی کشف شد.

خواص فراوان این محصول ارزشمند پتروشیمی، سبب شد تا پی وی سی به مرور در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار گیرد و کاربردهای بی شماری پیدا کند. با وجود این عمده‌ی کاربرد پی وی سی به صنعت ساختمان اختصاص یافت.

سبکی و ضد آب بودن، قابیلیت فراوری و مونتاژ آسان، رنگ پذیری و قیمت مناسب، بهره گیری از پی وی سی را در ساخت دکوراسیون داخلی منازل موجب گشت.

 

شلف و باکس پی وی سی

شلف و باکس پی وی سی

 

به ویژه خاصیت ضد آب بودن موجب ساخت روشویی‌های کابینتی سرویس بهداشتی ، کمد‌ها و باکس‌های حمام و آینه‌های دستشویی از جنس پی وی سی شد. امروزه برای جلوگیری از تخریب دکوراسیون، کابینت‌ها و قاب آینه های مورد استفاده در محیط حمام و دستشویی منازل را عمدتاً از همین جنس می‌سازند.

آینه های دستشویی از جنس PVC کاملاً در برابر آب مقاومند. طرح و تنوع بالایی دارند و در اشکال و ابعاد پرشماری تولید می‌شوند.

زیبایی، تنوع، قیمت مناسب و سازگاری با رطوبت آینه‌های پی وی سی را به یکی از متداول‌ترین انواع قاب آینه‌ی مورد استفاده در سرویس‌های بهداشتی تبدیل کرده است.

 

"<yoastmark

 

علاوه بر حمام و دستشویی ، آینه‌های PVC با طرحای متفاوت‌تر برای تمامی محیط‌های خانه تولید و عرضه می‌شوند.