امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۶

ارتفاع نصب آینه دستشویی | آینه دستشویی در چه ارتفاعی نصب شود؟

ارتفاع نصب آینه دستشویی | آینه دستشویی در چه ارتفاعی نصب شود؟

می‌توان گفت که در واقع استاندارد قطعی و همگانی ای برای ارتفاع نصب آینه دستشویی وجود ندارد. معمولاً در تعیین ارتفاع مناسب آینه سرویس بهداشتی دو موضوع مورد توجه است. نخست کاربردی بودن و قابل استفاده بودن آینه برای افراد خانواده. و سپس زیبایی و ایجاد احساس تقارن و جایگاه مناسب یک آینه‌ی دستشویی در محیط حمام و سرویس بهداشتی شما می‌باشد.

همانگونه که پیداست برای سهولت در استفاده و کاربردی بودن، ارتفاع مناسب کاملاً  به قد افرادی که در خانه از آن استفاده می‌کنند و همچنین ارتفاع خود آینه‌ای که قرار است نصب شود بستگی دارد.

 

 

لذا بهتر است قد تمامی افراد خانه را در نظر گرفته و در صورت امکان و بر اساس میانگین قد افراد، ارتفاع نصب را به شکلی تعیین نمایید که تمامی افراد تصویر کاملی از صورت خود داشته باشند. البته این موضوع در حالتی که اختلاف قد افراد زیاد باشد (وجود کودکان کوچک در خانه ) و یا خود آینه طول ارتفاع کمی داشته باشد همواره ممکن نیست. گاهی به دلیل نصب آینه در بالای روشویی کابینتی و شیر روشویی، استفاده از آینه برای کودکان با قد کوتاه ناممکن می‌شود که در این مواقع می‌شود برای کودکان آینه‌ی جداگانه‌ای بر روی دیوار کناری روشویی در ارتفاع پایین‌تری نصب کرد.

نحوه‌ی تعیین ارتفاع نصب آینه دستشویی بر اساس قد افراد خانواده

ارتفاع نصب آینه دستشویی را بر اساس میانگین خط دید افراد خانواده تعیین کنید. ارتفاع مناسب ، ارتفاعی است که در آن ارتفاع خط دید افراد دست کم ۱۵ سانتیمتری از لبه‌ی بالایی و لبه‌ی زیرین شیشه‌ی آینه فاصله داشته باشد. اگر چه با توجه به قد متفاوت افراد، استانداردی برای ارتفاع خط دید وجود ندارد، اما می‌توان به صورت میانگین ارتفاع خط دید را ۱۵۷ سانتیمتر در نظر گرفت.

 

ارتفاع نصب آینه دستشویی بر اساس خط دید

ارتفاع نصب آینه دستشویی بر اساس خط دید

 

اگر قسد نصب آینه در بالای روشویی را دارید، علاوه بر در نظر گرفتن قد افراد و تعیین ارتفاع نصب مناسب آینه دستشویی بر اساس خط دید افراد خانواده، به نکات زیر هم توجه کنید:

  •  ارتفاع نصب روشویی کابینتی خود را در نظر بگیرید. اندازه‌ی آینه‌ای را انتخاب کنید که در تناسب با فاصله میان روشویی کابینتی و سقف سرویس بهداشتی شما باشد. در صورت امکان برای حفظ زیبایی و تقارن، خط مرکزی آینه را در میانه‌ی فاصله‌ی میان سطح بالای روشویی و سقف قرار دهید.
  •  میان لبه‌ی پایین آینه و شیر روشویی فاصله‌ی کافی باقی بگذارید تا نظافت آینه و روشویی با سهولت بیشتری صورت گیرد.
  • از قاب های آینه‌ی مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید. همچون آینه های پی وی سی